reklama

VÚC BB - blížia sa voľby

V súčasnom období, viac ako inokedy, začnú mať konečne poslanci o nás záujem. To isté platí aj v Banskobystrickom samosprávnom kraji...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Už dlhšiu dobu sa snažím sledovať samotnú činnosť VÚC BB. Asi nepoviem nič nové, ale 99 % Zvolenčanov by asi nevedela povedať, kto nás tam vlastne zastupuje. Približne rovnaký počet by tiež nevedel, čo vlastne robia. Ja mám taký pocit, že riadia len svoje kšefty. Lebo o ich činnosti vieme prežalostne málo. A na to, že rozdávajú a míňajú miliardy, by sme mohli vedieť aj niečo viacej. Len to by páni poslanci museli aj chcieť niečo spraviť po voľbách, nielen pred voľbami.

Tento týždeň sa mi opäť dostal do ruky časopis "Náš kraj." Neviem, kto ho vlastne píše, ale kľudne sa mohol volať "Murgašov kraj." Celý plátok je (podľa môjho skromného názoru) obyčajnou reklamou, ktorú platia občania BBSK. V polovici najdete fotky a akcie župana. Samozrejme, s odkazom na jeho výsledky práce. Tieto ale vo svojom bežnom živote nevidím. Asi sa ale zle pozerám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dokonca som sa pár mesiacov dozadu dozvedel, že máme nejakú regionálnu televíziu TV 13. Ďakujem, ešte som nevidel. Neviem ale, načo je kraju televízia. Asi taká regionálna obdoba STV 3. Tiež by ma zaujímalo, koľko peňazí na ňu ide, a akú ma sledovanosť - teda návratnosť peňazí. Obávam sa, že by sama seba neuživila, čiže aj tá sa stáva len reklamným plátkom župana a poslancov.

Novinám sa nedá nevyčítať nestrannosť. Už dlhodobo prezentovaný spor medzi BBSK a Zvolenskou nemocnicou stále nemá víťaza. Len porazených. Nás, občanov. Za vrchol drzosti považujem nie prezentovanie názoru jednej strany (v tomto prípade župana), ale vytvorenie akéhosi priestoru pre hlas ľudu. Názor občana Andreja, stiahnutého z internetu, zverejneného v poslednom časopise (asi nejaká miestna obdoba diskutéra pivo1). Vytvorenie názoru na "nestrannosť" nechám snáď na každom, kto si tento časopis prečítal. Ja som ale za uplynulé mesiace priestor na vyjadrenie druhej strany nevidel. (Len tak na okraj problému, hoci si nedovolím povedať, že v ňom mám prehľad: niektoré oddelenia Zvolenskej nemocnice - odkedy sa nemocnica stala neziskovkou - ma viac než prekvapili. Občas som si myslel, že ani nie som v slovenskej nemocnici. Ale keďže nepoznám pozadie, radšej nechcem hodnotiť. To len tak na margo toho, že sa do ničoho neinvestovalo).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osobitne by som podotkol na vytváranie pracovných miest. BBSK sa za posledné štyri roky prepracoval úspešne na chvost v nezamestnanosti na Slovensku. Snáď mi nechce niekto tvrdiť, že poslanci a župan nemajú dosah na to, čo sa tu dialo... A nie ešte prezentovať výsledky vlastnej "slávnej" práce.

Mimochodom, otázka na čitateľa. Kto vlastne vie, čo robí vami volený poslanec? Prezentoval sa za posledné roky nejakou spätnou väzbou? Asi to bude všade rovnako, prachy sa vyhadzujú na blbosti a vlastné kšefty. Namiesto toho, aby sa investovali tam, kde niečo aj prinesú...

Ale v tomto kraji to asi nebude výnimkou. Podobné je to určite aj v iných krajoch Slovenska. No čo s tým?

Jozef Petka

Jozef Petka

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pravda víťazí Zoznam autorových rubrík:  ZvolenSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu