reklama

Takto to je so slovenským športom!

Sklamanie po včerajšom a dnešnom neúspechu slovenských olympionikov netreba komentovať. Skôr po expresne rýchlej srande, ktorá sa začala šíriť webom, by sme sa mohli zamyslieť nad tým, čo ďalej so slovenským športom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

Pred chvíľou ma zaujal článok Števa Eiseleho: tu je. Veľký rešpekt pred chlapcom, ktorý na plnú hubu v priamom prenose povedal, čo si myslí o slovenskom športe (sorry za výraz).

Po dočítaní článku som musel vyhľadať reportáž, ktorú som počul na Slovenskom rozhlase. Tu je vo zvukovej podobe (20.07.2012, Šport, čas: 17:40 min.), alebo prepis tu v monitoringu médií... Radšej si to ale vypočujte.

Keď som tú reportáž počúval, tak ma dvíhalo zo stoličky. Možno to je môj skreslený pohľad a vnímanie, ale upozornil by som na dve vety ministra, Martina Glváča:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Keď si to zaslúžia na olympiáde, tak to dostanú. To je motivácia."

a neskôr:

"Potrebujem mesiac na to, aby som tie peniaze našiel a práve sa to spája aj s olympiádou, tak rád by som bol, keby teda dobre dopadli a mal by som ten dôvod. Lebo keď ten dôvod nebudem mať, tak mám tisíc iných dôležitých vecí, kde nám chýbajú peniaze."

Možno to bolo vytrhnuté z kontextu, možno len Glváč a Eisele nádherne charakterizovali smerovanie slovenského šport v posledných rokoch.

O pár dní na to gratuloval Glváč Martikánovi k zisku olympijskej medaily. Aká to náhoda.

Po vypočutí tej reportáže pred dvoma týždňami som sa sám seba pýtal, že kto spravil vo svete lepšie meno Slovensku. Či Martikán, ktorý nemá ani podmienky na trénovanie (a detto desiatky iných športovcov, ktorí fanaticky tlačia svoje peniaze do toho, aby mohli športovať), alebo nejaký úradníček - minister.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bez ohľadu na osobu ministra, ale kde chceme aby skončil náš šport? Mali sme dobrých športovcov (hokej, futbal, vodné športy, streľby, biatlon, atď, atď), ktorí nám robili dobré meno. Ale oni končia, kto ich vystrieda? Talenty sa nájdu, ale budú mať za čo robiť športy? Kto ich podporí? Tento štát?

Alebo tá korupcia, ktorá tu panuje od vrchu až dole?

Mám len smutný pocit, že neustále klesajúca úroveň nášho športu odráža obraz našej spoločnosti.

Ešte raz na záver. Rešpekt voči Števovi za jeho článok a reportáž.

Jozef Petka

Jozef Petka

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pravda víťazí Zoznam autorových rubrík:  ZvolenSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu